انقلاب اسلامی؛ طلایی ترین دوران زن ایرانی در قبل و پس از اسلام
کد خبر: 3792676
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

انقلاب اسلامی؛ طلایی ترین دوران زن ایرانی در قبل و پس از اسلام

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان انقلاب اسلامی را طلایی ترین دوران زن در قبل و پس از اسلام در جامعه ایرانی دانست و عنوان کرد: زن مسلمان در کنار مرد مسلمان می تواند به اهداف خود برسد و این ارمغان انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 4 اسفندماه در دیدار صمیمی با بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام والای زن در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد: بانوان بسیجی پرچمدار ترویج فرهنگ عزت، اقتدار و معنویت در آحاد جامعه به ویژه بانوان ایران اسلامی و گیلان هستند.

وی به اهداف امام خمینی(ره) در وقوع انقلاب اسلامی از سال 1342 اشاره کرد و افزود: بزرگترین هدف انقلاب اسلامی انسان سازی و به تعبیری تمدن سازی اسلامی است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه سرنگونی حکومت 2500 ساله رژیم شاهنشاهی نخستین بخش از تمدن سازی اسلامی بود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توانست رژیم پوشالی شاهنشاهی را از بین ببرد.

آیت الله فلاحتی به زندگی ذلت بار مردم در حکومت شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: رژیم دیکتاتور پهلوی ذره ای ارزش برای کرامت انسانی قائل نبود و هویت زن مسلمان را از جامعه ایرانی گرفت، اما انقلاب اسلامی هویت زن مسلمان را در دنیا احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به بسترسازی زندگی در سایه اندیشه فمینیسم در رژیم پهلوی اشاره کرد و یادآور شد: در رژیم گذشته زن مسلمان ایرانی هویت خود را از دست داد و هنوز آثار خیانت بار این پدر و پسر را داریم از بین می بریم.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی جایگاه زن را در دنیا تبیین کرد، افزود: مرضیه هاشمی که تربیت شده جامعه غرق در فساد غربی بود، اکنون اسلام را به عنوان وسیله ای برای نجات انسان انتخاب کرده است.

وی زن مسلمان را آرمان گرا و مطالبه گر دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هویت زن مسلمان در جامعه اسلامی را برگرداند و اکنون زمینه سیاسی و حاکمیتی برای زن مسلمان آماده است.

این کارشناس دینی انقلاب اسلامی را طلایی ترین دوران زن در قبل و پس از اسلام در جامعه ایرانی دانست و عنوان کرد: زن مسلمان در کنار مرد مسلمان می تواند به اهداف خود برسد و این ارمغان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه زن مسلمان هویت دینی خود را در جامعه اسلامی بازیافته می داند، تصریح کرد: اکنون زن ایرانی در سایه حکومتی زندگی می کند که عصاره زنان مسلمان به ویژه حضرت فاطمه(س) است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش دشمن با هزینه های میلیاردی برای از بین بردن انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امروز دو هزار سایت به طور شبانه روز علیه نظام جمهوری اسلامی به ویژه شیعه در دنیا فعالیت می کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با وجود پیشرفت در عرصه های مختلف هنوز تا رسیدن به اهداف خود فاصله دارد، اظهار کرد: فرهنگ عفت، حجاب و هویت زن باید در جامعه اسلامی ترویج شود و این امر را در سخنرانی های مقام معظم رهبری مشاهده می کنیم.

وی به ترفندهای انتخاباتی بعضی از کاندیداها برای جمع آوری رای اشاره کرد و افزود: بعضی ها برای اینکه در انتخابات رای بیاورند از بی عفتی ها و هنجارشکنی ها حمایت می کنند و این موضوع را خودشان و ما می دانیم.

آیت الله فلاحتی خواستار اختصاص اعتبارات مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی توسط متولیان امر شد و بیان کرد: اکنون بودجه فرهنگی کشور در حد نازل است، در حالی که دشمن برای ترویج ولنگاری در جامعه اسلامی توجیه علمی ارائه می دهد و ابزار آن را فراهم می کند لذا موضوع مذکور از موانع جامعه اسلامی محسوب می شود.

وی روح محافظه کارانه را مانع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در عرصه میدانی دانست و گفت: برخی به دنبال مانور بی دینی و ترویج بی بندوباری، بی عفتی و ولنگاری فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستند و این امر برای مردم ما سخت است. اگرچه وضعیت اقتصادی برای مردم مشکل ایجاد کرده، اما نباید آن را تمسک و بهانه ای برای نرسیدن به مقاصد فرهنگی جامعه اسلامی بدانیم.

انتهای پیام

captcha